Ως μάνα αλλά και ως εκπαιδευτικός όχι απλά προβληματίζομαι έντονα, αλλά αγωνιώ, για όλα εκείνα τα παιδιά που έχουν ανάγκη στην πιο τρυφερή τους ηλικία η εκπαιδευτική κοινότητα να τα καταλάβει, να τα νοιαστεί, να τα βοηθήσει να πάνε παρακάτω.
Να βρει τα δυνατά τους σημεία και να τα ενδυναμώσει, να βρει τα αδύνατα και να τα βελτιώσει. Να τα βοηθήσει να αποδεχτούν τον εαυτό τους και τους γύρω τους. Να συνεισφέρει στην κοινωνικοποίηση τους, στην κατανόηση της έννοιας της αγάπης, της προσφοράς, του αλληλοσεβασμού, της μάθησης, της αυτοβελτίωσης και τόσα άλλα..
Η εκπαίδευση αποτελεί κατά βάση όχι μόνο μαθησιακή αλλά και ψυχολογική διαδικασία. Οι διαπροσωπικές σχέσεις, οι οποίες γεννιούνται στο σχολικό περιβάλλον είναι αρκετές φορές καθοριστικές για την επιτυχία της μάθησης με την ευρύτερη έννοια.
Η οικογένεια και το σχολείο αποτελούν τους ακρογωνιαίους λίθους στην ισόρροπη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Θα πρέπει να αποτελούν άρρηκτα συνδεδεμένα συστήματα, τα οποία πορεύονται από κοινού, με απώτερο στόχο την αποτελεσματική κάλυψη όλων των συναισθηματικών και κοινωνικών αναγκών και την εξέλιξή των μαθητών σε συναισθηματικά και κοινωνικά ισορροπημένα άτομα. Η συνεργασία μεταξύ του τρίπτυχου «Μαθητής, Σχολείο, Οικογένεια» πρέπει να ενθαρρύνεται και να καλλιεργείται συστηματικά και μεθοδικά, με βάση την αρχή της αμοιβαιότητας και της αλληλεγγύης.
Η σημερινή πραγματικότητα, επιβάλλει την μεγαλύτερη προσοχή των εκπαιδευτικών απέναντι στους μαθητές, δεδομένου του ότι οι γονείς σε πολλές περιπτώσεις χάνουν την επαφή με τα παιδιά τους. Απουσιάζουν, εργάζονται σκληρά, αντιμετωπίζουν οικογενειακά, κοινωνικά αλλά και σε αρκετές περιπτώσεις συμπεριφοριστικά προβλήματα. Η Έλλειψη ενσυναίσθησης, η έλλειψη παιδείας και ικανότητας σωστής διαπαιδαγώγησης μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον, καταστούν την έννοια του λειτουργήματος του εκπαιδευτικού ακόμα πιο σημαντική για την μετέπειτα πορεία και εξέλιξη των μαθητών και κατ’ επέκταση ολόκληρης της κοινωνίας.
Οι ρυθμοί όλων μας είναι έντονοι.. Η καθημερινότητα δύσκολη .. Τα παιδιά μας όμως, μας χρειάζονται δίπλα τους, όχι απλά σαν παρουσίες, αλλά συναισθηματικά διαθέσιμους..
Εκπαιδευτική κοινότητα, οικογένεια, κοινωνία οφείλουμε να είμαστε ένα για τους μαθητές κάθε ηλικίας..
Καλή σχολική χρονιά σε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς!
Παπαντωνάκη-Βαρδαλαχάκη Έφη
* H Έφη Παπαντωνάκη-Βαρδαλαχάκη, είναι υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος με την παράταξη «Το Μαλεβίζι Μπορεί» του Μενέλαου Μποκέα