Η τιμή του λαδιού βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.Υπάρχει αναστάτωση στην αγορά, όταν ένα προϊόν έχει αυξητικές τάσεις και παρουσιάζει σε λίγο διάστημα διπλασιασμό στην τιμή του.
Το κόστος για τους καταναλωτές είναι πολύ μεγάλο και τα νοικοκυριά βρίσκονται σε απόγνωση.Βλέπουν το διαθέσιμο εισόδημα να «εξανεμίζεται» και να αγοράζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα.
Το κακό ξεκινάει από την Ισπανία, η οποία είναι η νούμερο ένα χώρα παραγωγής στον κόσμο. Εκεί οι ποσότητες είναι εμφανώς μειωμένες λόγω της μεγάλης ανομβρίας και εκεί οφείλεται η έκρηξη τιμών. Η κατάσταση αυτή επηρεάζει και την Ελλάδα που μετά την Ισπανία και την Ιταλία είναι η τρίτη μεγαλύτερη χώρα σε παραγωγή ελαιόλαδου.
Ο ανταγωνισμός στο εξωτερικό έχει δυσκολέψει, καθώς οι ποσότητες δεν επαρκούν για την παγκόσμια κατανάλωση και αρκετά κράτη έχουν ρίξει στην αγορά φθηνά ελαιόλαδα που, όμως, δεν συναγωνίζονται σε ποιότητα τα δικά μας.
Η αύξηση στην τιμή του ελαιολάδου μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στον κλάδο της ελαιοπαραγωγής και την παγκόσμια αγορά ελαιολάδου. Παρόλο που αυτή η αύξηση μπορεί να επιφέρει αυξημένα κέρδη για τους παραγωγούς, υπάρχουν και αρνητικές επιπτώσεις.
1.Μείωση των πωλήσεων σε ξένες αγορές: Η υψηλή τιμή του ελαιολάδου μπορεί να απωθήσει τους καταναλωτές σε σημαντικές αγορές, με αποτέλεσμα τη μείωση των εξαγωγών. Αυτό επηρεάζει τόσο το ελληνικό προϊόν όσο και τα προϊόντα από άλλες χώρες.
2.Ανταγωνισμός από φθηνότερα προϊόντα: Οι καταναλωτές ενδέχεται να αναζητήσουν φθηνότερα ελαιόλαδα όταν οι τιμές αυξάνονται, και αυτό μπορεί να οδηγήσει στην επιλογή προϊόντων χαμηλότερης ποιότητας ,σε πιο φθηνά ελαιόλαδα και σε σπορέλαια με επιπτώσεις στην υγεία.
3.Ελλείψεις στις αγορές του εξωτερικού: Οι ελλείψεις που παρατηρούνται στα αποθέματα ελαιολάδου σε συνδυασμό με την υψηλή τιμή μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και να επηρεάσουν τη διαθεσιμότητα του προϊόντος σε διεθνές επίπεδο.
4.Μεγάλες εταιρίες και αλυσίδες τροφίμων βγάζουν από τα κεντρικά ράφια τους το ελληνικό ελαιόλαδο, λόγω της υψηλής τιμής, εξαιτίας της οποίας δεν το προτιμούν οι καταναλωτές.
Αυτά τα προβλήματα είναι σημαντικά και απαιτούν προσεκτική διαχείριση προκειμένου να διατηρηθεί η βιωσιμότητα της αγοράς ελαιολάδου
Όλη αυτή την κατάσταση με την αυξητική τιμή του ελαιολάδου,την απεικονίζει με χιούμορ ο Γιάννης Κούτρης.