Παρουσίαση του «Χαμόγελου Του Παιδιού» για εκπαιδευτικούς στο 1ο Δ ΣΧ Αγίας Μαρίνας. Δραστηριοποίηση πολλαπλασιστικά των παρουσιάσεων από εκπαιδευτικούς σε γονείς του σχολείου.
Η ανησυχία των εκπαιδευτικών για να αντιμετωπίσουν πολύπλοκες ψυχικές καταστάσεις των μικρών μαθητών που περνούν την πόρτα του σχολείου, είναι ασίγαστη και ζητά απαντήσεις.
Τα ερωτηματικά που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς για την αντιμετώπιση με το πλέον παιδαγωγικό και ουσιαστικό τρόπο θεμάτων που αναγνωρίζουν σε παιδιά από πολύ μικρή ηλικία ίσως είναι ένα πολυσύνθετο θέμα της εργασίας τους για το οποίο δεν σταματούν να ενημερώνονται και να αναζητούν τροφοδότηση.
Στην προσπάθειά τους αυτή οι εκπαιδευτικοί του 1ου Δ ΣΧ Αγίας Μαρίνας έχουν βρει αρωγή στο πρόσωπο του οργανισμού «Το Χαμόγελο Του Παιδιού».
Στο Ηράκλειο μια εξαιρετική ψυχολόγος , η κα Φωτεινή Παπαδάτου, εκπροσωπώντας «το Χαμόγελο» έρχεται στα σχολεία, εφόσον κληθεί και με αμεσότητα και δυναμική που δε χωρά αμφισβητήσεις, παλεύει να τροφοδοτήσει με το πλέον ωφέλιμο υλικό για τα δικαιώματα και τις ανάγκες του παιδιού όλο το πλαίσιο της Σχολικής κοινότητας.
Θέματα όπως σεξουαλική κακοποίηση, παραμέληση , κακοποιητικές συμπεριφορές στο διαδίκτυο, και τρόποι διερεύνησής τους αλλά και αντιμετώπισής τους από την εκπαιδευτική κοινότητα απασχόλησαν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας.
Θέματα που ενώ απασχολούν τα μικρά παιδιά δεν γίνονται αντικείμενο διερεύνησης . ενώ «χτυπούν καμπανάκια». και σε πολλές περιπτώσεις αποκλίνουσες συμπεριφορές των μαθητών οφείλονται σε αυτά , γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν άγνοια ή φόβο ή και προκατάληψη στην αντιμετώπισή τους.
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι πολλές φορές καλούνται για να βοηθήσουν τα παιδιά να βρουν τον πλέον κατάλληλο τρόπο να μιλήσουν και να απευθυνθούν σε γονείς που ενώ αγαπούν τα παιδιά τους , βρίσκονται σε σύγχυση. Ίσως ακόμη κάποιες οικογένειες δεν έχουν τους πλέον κατάλληλους τρόπους να αντιμετωπίσουν θέματα που τα απασχολούν.
Κανένας δε μας εκπαιδεύει πώς να είμαστε αποτελεσματικοί στο γονεϊκό μας ρόλο. Άρνηση , άγνοια ή στερεοτυπικές αντιλήψεις , κυριαρχούν και δεν μπορούμε να έχουμε ειλικρινή αντιμετώπιση των θεμάτων.
Κοινωνίες ολόκληρες πληγώνονται από θανάσιμα περιστατικά που δεν συζητήσαμε ποτέ ανοικτά.
Ο νόμος είναι εδώ ο νόμος «3500 του 2006» , που καθορίζει το ρόλο άμεσης παρέμβασης του εκπαιδευτικού σε περιπτώσεις κακοποίησης και παραμέλησης των παιδιών.
Το 1ο Δ ΣΧ προχωρεί σε προσκλήσεις ανa ομαδοποιήσεις τάξεων προς τους γονείς για να συζητήσουμε μαζί, να επεξεργαστούμε και να δώσουμε απαντήσεις σε σοβαρά ερωτήματα που μας απασχολούν. Σε κάθε συνάντηση παρουσία των εκπαιδευτικών των τάξεων και της Δ/νσης θα βρίσκεται και ψυχολόγος ή Κοινωνική Λειτουργός με τις οποίες συνεργαζόμαστε ως σχολείο.
Συραγώ Χορταριά