Ήταν τεράστια ανακάλυψη η φωτιά που ώθησε στην εξέλιξη της λεκτικής επικοινωνίας, όμως «Ο τροχός πρέπει να αξιολογηθεί σαν ο μεγαλύτερος τεχνικός θρίαμβος του ανθρώπου», καθώς τεράστιες αποστάσεις καλύφθηκαν , ενώ γιγαντιαία άλματα αρχιτεκτονικής , στηριγμένα στην μεταφορά με τον τροχό, επέτρεψαν στον άνθρωπο να διαμορφώσει τις πόλεις του.
Ο ανθρώπινος νους έκανε ένα τεράστιο άλμα, καθώς τίποτα στη φύση δεν μπορούσε να χρησιμεύσει ως πρότυπο αντιγραφής και η ανακάλυψη του τροχού αποτέλεσε μοναδική «ανθρώπινη πατέντα».
Η εφαρμογή του τροχού στις μεταφορές, πιθανολογείται ότι ξεκίνησε στην Ερέχεια της Σουμέριας γύρω στο 3.500π.χ. όταν προστέθηκαν σε ένα έλκυθρο τριμερείς ξύλινοι τροχοί ώστε να μεταφερθούν τεράστια φορτία.
Στους πρώτους χερσαίους δρόμους, που κατασκευάσθηκαν και συντηρήθηκαν από τα πρώτα οργανωμένα κράτη, τοποθετήθηκαν και οι πρώτοι οδοδείκτες, που είναι οι σημερινές πινακίδες σήμανσης, για να δείχνουν τις κατευθύνσεις και τις αποστάσεις. Πρώτοι οι Αρχαίοι Έλληνες μεταξύ των ετών 525-518 π.Χ. επί Ίππαρχου στην αρχαία Αθήνα, προς τιμή του προστάτη των οδών και των οδοιπόρων Ερμή, τοποθέτησαν κατά μήκος των οδών και ειδικά στα σταυροδρόμια, την κεφαλή του θεού Ερμή που ήταν προστάτης των οδοιπόρων.
Η μηχανική έλξη των τροχών, τέθηκε σοβαρά περίπου πριν από δύο αιώνες. Πατέρας του αυτοκινήτου , θεωρείται ένα αυτοκίνητο που πρωτοεμφανίστηκε στην Αμβέρσα το 1479 , ενώ έπειτα από ένα χρονικό άλμα μεταφερόμαστε το 1769 όπου ένα ογκώδες αυτοκίνητο του Κυνιό, άφησε εμβρόντητους τους παριζιάνους. Το 19ο αιώνα ατμοκίνητα αυτοκίνητα παρουσιάστηκαν στο Λονδίνο, και χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά για μαζική μετακίνηση επιβατών. Το 1861 , οι Γάλλοι παίρνουν και πάλι το σκήπτρο καθώς ο Λενουάρ κατασκευάζει το πρώτο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας ατμούς πετρελαίου που αναφλεγόταν με ηλεκτρισμό. Οι Γερμανοί Μπεντς και Ντάιμλερ , έβγαλαν παραγωγή αυτοκινήτων και άρχισαν το εμπόριο. Βέβαια η πρώτη παραγωγός χώρα αυτοκινήτου ήταν η Αμερική και ακολούθησε η Ιαπωνία.
Το αυτοκίνητο λαϊκής κατανάλωσης για το ευρύ κοινό άρχισε να παράγεται μετά τον Ά Παγκόσμιο πόλεμο, με ελαφριά και σχετικά φτηνά οχήματα. Εταιρίες όπως η Citroen, Peugeot, Renault, Austin 7,Morris,Clyno ,Fiat ,ford ,Chevrolet, Dodge , έγραψαν ιστορία με τα διαχρονικά μοντέλα τους. Όμως και οι Γάλλοι ,πρωτοπόροι στους τέσσερεις τροχούς, όπως και σε πολλά extreme sports, κατασκευάζοντας ειδικά διαγωνιστικά αυτοκίνητα καθιέρωσαν τους αγώνες ταχύτητος , τα γνωστά ράλι.
Οι πρώτες δε οργανωμένες μεγάλης έκτασης αυτοκινητοδρομίες πραγματοποιήθηκαν ένα χρόνο αργότερα το 1895 στο Σικάγο. Ενώ το πρώτο μεγάλης έκτασης αυτοκινητιστικό δυστύχημα αυτοκινητοδρομιών συνέβη τον Ιούνιο του 1955 στην Γαλλία όπου σκοτώθηκαν σε αυτοκινητοδρομία 90 περίπου άτομα.
Σήμερα τα στατιστικά αποτυπώνουν με τραγικότητα ότι «το νόμισμα έχει δυο όψεις». Όπως αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), περισσότεροι από 2 άνθρωποι σκοτώνονται κάθε λεπτό σε τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν κάπου στη Γη, ενώ σε ημερήσια βάση ο αριθμός των θυμάτων υπερβαίνει τα 3.200. Στη μικρή Ελλάδα τα τροχαία σκοτώνουν κατά μέσο όρο 2 ανθρώπους τη μέρα , ενώ η ηλικία των θυμάτων κυμαίνεται κυρίως από 15 έως 29. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Συραγώ Χορταριά