Ένα από τα πιο συνήθη ζητήματα που απασχολούν κατά καιρούς κι ενδεχομένως ταλανίζουν την σχέση γονέα κι εφήβου είναι αυτό της διαχείρισης χρόνου.
Ο έφηβος συχνά δυσκολεύεται να διαχειριστεί αποτελεσματικά τον χρόνο του, καθώς δεν έχει μόνο το σχολείο και το διάβασμα, αλλά και τις εξωσχολικές δραστηριότητες!
Πώς μπορεί λοιπόν να βοηθήσει ο γονέας?
Μπορούν οι γονείς να συζητήσουν μαζί του και να θέσουν σε προτεραιότητα ό,τι θέλει να κάνει μέσα στην ημέρα, να παρατηρήσει δηλαδή το παιδί τι είναι πιο σημαντικό για αυτό και να το τοποθετήσει πρωταρχικά! (δεν αναφέρομαι στην εκπαίδευση, φυσικά και θα είναι σε προτεραιότητα)
Μπορούν να καταγράψουν μαζί το πρόγραμμά τους και να το έχουν πάντα μαζί τους! Να προγραμματίζει δηλαδή το παιδί την ημέρα του ώστε να έχει χρόνο και για ξεκούραση!
Μπορούν να δημιουργήσουν μια ρουτίνα καθημερινότητας για να κάνει ό,τι πρέπει να κάνει με συγκεκριμένη σειρά ώστε να μην πανικοβάλλεται!
Μπορούν να θέσουν στόχους για να αποκτούν και μεγαλύτερο κίνητρο! Εάν τους φαίνονται μεγάλοι οι στόχοι, θα τους «μοιράσουν» σε μικρότερους για να μην αγχωθούν και τα παρατήσουν!
Έχουν δικαίωμα οι γονείς να θέσουν όρια στην χρήση των ηλεκτρικών συσκευών! Μπορεί φυσικά ο έφηβος να χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά πάντα με χρονικό όριο για να μην αναβάλλει άλλες πιο σημαντικές συνήθειες μέσα στην ημέρα και για να αποκτήσει υγιείς σχέσεις με τις ψηφιακές συσκευές!
Ας μην ξεχνάμε λοιπόν πόσο πολύτιμος είναι ο χρόνος που έχουμε, να τον απολαμβάνουμε πάντα και να μην τον θέτουμε σε αναβολή! Άλλωστε, αναβλητική εφηβεία σημαίνει αγχώδης ενηλικίωση!
Γράφει στο efiveia.gr η Συνθετική Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Αργυρώ Βουζβούρη