Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024, το Γυμνάσιο Κρουσώνα φιλοξένησε τον Πρόεδρο της Περιφερειακής Ένωσης Τυφλών Κρήτης, Μενέλαο Μαρκοδημητράκη, τη γραμματέα του σωματείου και φιλόλογο εκπαιδεύτρια της γραφής και ανάγνωσης Braille, Σοφία Μονιάκη, το φοιτητή του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΕΛΜΕΠΑ, Γιώργο Δασκαλάκη, και την απόφοιτο Ψυχολογίας, Κωνσταντίνα Κουμπενάκη, με σκοπό να μιλήσουν στα παιδιά για την αναπηρία της όρασης.
Ο Μενέλαος Μαρκοδημητράκης ρώτησε τα παιδιά αν είχαν κάποιες ερωτήσεις πριν ξεκινήσουν.
Ακολούθησε ένας κατακλυσμός ερωτήσεων από τα παιδιά, όπως ο Κωνσταντίνος Βιδάκης, ο Μανόλης Παραχεράκης, ο Γιώργος Λεμονάκης, η Μαρία Βιδάκη, η Μαρία Αγγελιδάκη, η Κατερίνα Τρυπιδάκη, ο Αντώνης Καλεμάκης, ο Νίκος Πυργιανάκης, ο Νίκος Μακατουνάκης, κ.ά..
Οι ερωτήσεις περιλάμβαναν θέματα όπως:
- Αν βλέπουν χρώματα στα όνειρά τους.
- Αν οι τυφλοί βλέπουν μαύρο.
- Αν γεννήθηκαν τυφλοί ή αν έγιναν στη διάρκεια της ζωής τους.
- Πώς τυφλώθηκαν.
- Εάν ζουν μόνοι ή με άλλους.
- Πώς ζητούν βοήθεια όταν είναι μόνοι και κάτι συμβαίνει.
- Αν υπάρχει πιθανότητα να αποκτήσουν ξανά όραση.
- Αν θα ήθελαν να δουν.
- Πώς πληρώνουν με πλαστικό χρήμα και πώς προστατεύονται από τον κίνδυνο να τους απατήσουν και να τους κλέψουν.
- Πώς διακρίνουν τα χαρτονομίσματα και τα κέρματα.
- Εάν πέρασαν τις πανελλήνιες εξετάσεις για την είσοδό τους στις σχολές τους.
- Ποια επαγγελματική αποκατάσταση υπάρχει στην ενήλικη ζωή τους.
- Αν έχουν υποστεί bullying.
- Ποια κινητά τηλέφωνα έχουν και αν είναι παρόμοια με αυτά των όρατων.
- Πώς γνωρίζουν την ώρα και πώς διαβάζουν την ώρα στα ρολόγια που φορούν.
- Πώς επιλέγουν τους φίλους τους.
- Πώς ασχολούνται με αθλήματα.
Οι καλεσμένοι απάντησαν σε όλες αυτές τις ερωτήσεις με ειλικρίνεια και υπομονή. Επίσης, μοιράστηκαν με τα παιδιά τα πράγματα που αγαπούν να κάνουν, όπως ο Γιώργος το ποδόσφαιρο και η Κωνσταντίνα το σκάκι.
Οι παρουσιαστές εξήγησαν πώς οι τυφλοί παίζουν αθλήματα και επιδείκνυσαν τη χρήση του λευκού μπαστούνιου και το παιχνίδι σκακιού.
Φωτογραφίες από την ιστοσελίδα του Γυμνασίου Κρουσώνα