Παρά το γεγονός ότι το αεροπλάνο είναι το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς, υπάρχουν πολλοί ταξιδιώτες που αντιμετωπίζουν φόβο ή ανησυχία σχετικά με τη χρήση του. Κάποιοι αποφεύγουν ακόμα και το να επιβιβαστούν σε αεροπλάνο, ενώ άλλοι που αναγκάζονται να το χρησιμοποιήσουν αναζητούν τρόπους για να αντιμετωπίσουν τον φόβο τους και να νιώσουν πιο άνετα κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Στο μεταξύ, αν δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ταξιδέψουν στον προορισμό τους, πέραν του αεροπλάνου, προσπαθούν να βρουν τρόπους να νιώσουν πιο ασφαλείς κατά τη διάρκεια της πτήσης. Ένα από τα “μέτρα” στα οποία καταφεύγουν είναι και η αναζήτηση/επιλογή της πιο ασφαλούς θέσης στο αεροσκάφος.
Αρκετοί προτιμούν τα μπροστινά καθίσματα, τόσο για λόγους άνεσης όσο και για να αποβιβαστούν πιο γρήγορα. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα του TIME, δεν είναι αυτές οι πιο ασφαλείς θέσεις. Αντιθέτως, οι μεσαίες και πίσω θέσεις είναι ασφαλέστερες.
Η έρευνα του TIME για τις θέσεις αεροπλάνων
Για τις ανάγκες της έρευνας, το TIME εξέτασε δεδομένα αεροπορικών ατυχημάτων 35 ετών και κατέληξε στο συμπέρασμα πως τα καθίσματα στο πίσω μέρος είχαν μικρότερο ποσοστό θνησιμότητας. Ουσιαστικά, εξετάζοντας τις θέσεις, διαπιστώθηκε ότι τα μεσαία καθίσματα στο πίσω μέρος του αεροσκάφους είχαν τα καλύτερα αποτελέσματα (28% ποσοστό θνησιμότητας), ενώ τα χειρότερα αποτελέσματα είχαν οι θέσεις στον διάδρομο, στη μέση της καμπίνας (44% ποσοστό θνησιμότητας).
Το να κάθεστε δίπλα σε μια σειρά εξόδου θα σας παρέχει πάντα την ταχύτερη έξοδο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει φωτιά από εκείνη την πλευρά. Αλλά τα φτερά ενός αεροπλάνου αποθηκεύουν καύσιμα, επομένως αυτό αποκλείει τις μεσαίες σειρές εξόδου ως την ασφαλέστερη επιλογή σειράς.
Επιπλέον, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2008 από το Πανεπιστήμιο του Γκρίνουιτς ανέφερε ότι οι επιζώντες που βρίσκονται κοντά σε μια έξοδο έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να επιβιώσουν μετά από μια αεροπορική συντριβή. Αυτή η μελέτη εξέτασε τη χρήση των εξόδων κινδύνου μετά από ένα ατύχημα και κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα.
Κάπου εδώ να τονιστεί πως ο θάνατος σε ένα αεροπορικό ατύχημα σχετίζεται και με τις συνθήκες που περιβάλλουν τη συντριβή. Εάν η ουρά του αεροσκάφους δέχεται το κύριο βάρος της σύγκρουσης, οι επιβάτες στις μεσαίες και μπροστινές θέσεις έχουν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης από τους επιβάτες πίσω.
Η FAA και άλλοι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας αερομεταφορών ξεκαθαρίζουν ότι δεν υπάρχει ασφαλέστερη θέση στο αεροπλάνο.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι πτήσεις είναι πολύ ασφαλείς και γίνονται όλο κα ασφαλέστερες με το πέρασμα του χρόνου.
Οι πιθανότητες να χάσει κάποιος τη ζωή του σε ένα αυτοκίνητο είναι 1 στις 112. Ως πεζός, 1 στις 700 και σε μοτοσικλέτα 1 στις 900. Στο αεροπλάνο, από την άλλη, οι πιθανότητες να σκοτωθεί κάποιος σε αεροπορικό δυστύχημα είναι 1 στις 8.000.
φωτό:αρχείου