Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της Ομάδας Δράσης μας , επιχειρήσαμε να ενισχύσουμε και να ενδυναμώσουμε τη συνεργασία, την ευγενή άμιλλα, τον αμοιβαίο σεβασμό και τη δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών-τριών του σχολείου μας μέσω ενός ευρηματικού τρόπου.
Συγκεκριμένα, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα μικρό βίντεο youτube για το θέμα:
« Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών- τριών» το οποίο περιέχει φωτογραφικό-εικονογραφικό υλικό από τις εκπαιδευτικές εκδρομές-δράσεις των μαθητών των τμημάτων: Α2 &Β3 , διανθισμένο με γνωμικά- αποφθέγματα σχετικά με την εκπαίδευση και τη σχολική ζωή . Ο γενικός τίτλος του σχεδίου δράσης μας για το έτος : 2023-2024 ήταν: « Το σχολείο ως χώρος καλλιέργειας και ενδυνάμωσης σχέσεων αμοιβαίου σεβασμού, ισότητας, εκτίμησης , συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών- τριών στη μαθησιακή-παιδαγωγική διαδικασία» .
- Στα πλαίσια του ίδιου σχεδίου δράσης μας, αλλά και με αφόρμηση διάφορα κείμενα από το γνωστικό αντικείμενο της Λογοτεχνίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου για τη σχολική ζωή, ως συντονίστρια της Ομάδας αλλά και ως διδάσκουσα εκπαιδευτικός των τμημάτων Β3 και Α2, ζήτησα από τους μαθητές των εν λόγω τμημάτων, να καταγράψουν τις σκέψεις τους με θέμα: «Σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών μέσα σ’ ένα κλίμα αμοιβαίας συνεργασίας, εμπιστοσύνης και σεβασμού στην παιδαγωγική- μαθησιακή διαδικασία» και να αναζητήσουν στο διαδίκτυο εικονογραφικό – αποφθεγματικό υλικό σχετικά με τη θεματική του δείκτη 4 της αξιολόγησης και να το συνοδεύσουν με εικόνες σχετικές για το θέμα . Ο γενικός τίτλος της παραπάνω εργασίας ήταν: «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ : ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ & ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ».
- Παράλληλα, στην πρώτη ενότητα της εργασίας αυτής επιχειρήθηκε μία συγκριτική παρουσίαση της παλιάς με τη νέα σχολική ζωή συνοδευόμενη από ανάλογο φωτογραφικό υλικό. Η παραπάνω διαθεματική εργασία αναρτήθηκε σε μορφή ένθετου ηλεκτρονικού περιοδικού στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.
- Έτσι, με αυτό τον τρόπο έγινε κατανοητό σε όλους ότι : Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές- τριες είμαστε κριτικοί συνεργάτες και συνερευνητές στη μαθησιακή- παιδαγωγική διαδικασία.
- Στο « παιχνίδι ανεύρεσης της γνώσης και της μάθησης» , οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές- τριες καθίστανται ισότιμα μέλη ,με τη μόνη διαφορά ότι ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει το ρόλο του συντονιστή, του εμψυχωτή και του καθοδηγητή των μαθητών του στην πορεία της μάθησης.
- Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ολόψυχα όλους τους μαθητές των τμημάτων Α2 και Β3 που συμμετείχαν με προθυμία στην εκπόνηση αυτής της εργασίας. Κυρίως όμως , θα θέλαμε να τους συγχαρούμε για την εργατικότητα , τον ενθουσιασμό, την προθυμία και τον ζήλο που επέδειξαν για τη συγκέντρωση του αποφθεγματικού και εικονογραφικού σχολικού υλικού και για τη συγγραφή του μικρού άρθρου τους σχετικού για το θέμα.
- Τέλος , θα θέλαμε ιδιαιτέρως να εκφράσουμε τις θερμές ευχαριστίες μας στην αξιότιμη διευθύντρια της Σχολικής μας Μονάδας, κα. Αθανασοπούλου Χαρίκλεια ( ΠΕ 86) , καθώς επίσης και στην Υποδιεύθυνση του Σχολείου μας για την ηθική τους στήριξη, ενθάρρυνση και εμψύχωση κατά τη διάρκεια υλοποίησης όλων των εκπαιδευτικών μας δράσεων , αλλά και τις συμβουλές τους σε όποιες δυσκολίες παιδαγωγικής φύσεως αντιμετωπίσαμε κατά διαστήματα στο διδακτικό μας έργο.
- Ελπίζουμε και ευχόμαστε η εργασία αυτή να αποτελέσει το εφαλτήριο και για άλλες παρόμοιες εργασίες στο μέλλον , καταδεικνύοντας έτσι : τη βαθιά βιωματική σχέση των μαθητών και την άμεση ενεργητική επαφή τους με το ελληνικό σχολείο στο πέρασμα του χρόνου και την ενδυνάμωση των σχέσεών τους με τους εκπαιδευτικούς τους μέσα σ’ ένα κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και ισότητας και δικαιοσύνης σ’ ένα «υγιές» , δίκαιο, δημιουργικό και ασφαλές σχολικό περιβάλλον!!!
Επιμέλεια άρθρων: Ρασούλη Σταυρούλα – Φιλόλογος
- Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της Ομάδας Δράσης
- κα Ρασούλη Σταυρούλα ( ΠΕ 02-Συντονίστρια)
- κα Λογοθέτη Τερψιχόρη ( ΠΕ01- Μέλος)
- κα Σιώκη Ελένη ( ΠΕ 80- Μέλος)
- Κα Κοσμαδάκη Ελένη ( ΠΕ 05- Μέλος)
- κος Χατζηδάκης Ανδρέας ( ΠΕ04.01- Μέλος)